اخبار
1400/3/10 دوشنبه
رئیس دانشگاه پیام نور در مراسم امضای تفاهم نامه با معاونت روابط کار وزارت تعاون:
فراهم سازی بسترهای آموزش «اصول ایمنی» هدفی مقدس و رسالت اجتماعی دانشگاه است
رئیس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه ایمنی در کار موضوعی بسیار مهم است که باید در اولویت آموزش قرار گیرد ، گفت: از آنجا که فراهم سازی بسترهای آموزش اصول ایمنی در کار هدفی مقدس است، دانشگاه پیام نور آن را رسالت اجتماعی خود دانسته و تمام قد آماده ارائه خدمات مورد نیازبرای ارتقای سطح آگاهی مردم است.
به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدرضا زمانی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری آموزشی بین دانشگاه پیام نور و معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بدون شک آموزش این اصول باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد حوادثی نباشیم که به دلیل ناآگاهی به اصول ایمنی اتفاق افتاده است .
وی با اشاره به پتانسیل های موجود در دانشگاه پیام نور گفت: پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی در کشور دارای شبکه ای گسترده از مراکز و واحدها در سطح کشور است که هر کدام از این مراکز و واحدها دارای امکانات بالقوه و بالفعل فراوانی از نظر موقعیتی و همچنین نیروی انسانی هستند.
دکتر زمانی به حضور 4 هزار عضو هیات علمی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تمامی اعضای هیات علمی، کارکنان اداری و دانشجویان از طریق شبکه گسترده الکترونیکی این دانشگاه به هم متصل هستند و می توانند کلیه خدمات علمی، آموزشی ، پژوهشی و .. را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
وی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور به دلیل داشتن زیرساخت های غنی الکترونیکی در دوران کرونا با مشکلی در زمینه ارائه آموزش ها و آزمون های الکترونیکی روبه رونشد ، افزود: حتی در دوران کرونا این دانشگاه قوی تر از قبل عمل کرد و علاوه بر اینکه در این دوران صد درصد آموزش ها و آزمون ها به صورت الکترونیکی برگزار شد، توانست در کنار دیگر دانشگاه هایی که به خدمات الکترونیکی نیاز داشتند نیز، قرار گیرد.
وی افزود: دانشگاه پیام نور محتوا محور است و در حال حاضر محتوای دروس مختلف به صورت یکسان و به صورت الکترونیکی توسط اساتید تهیه می شود و همه دانشجویان در سراسر کشور از یک منبع واحد برای آموزش خود بهره مند هستند.
دکتر زمانی با اشاره به محدودیت های ناشی از تحریم کشور برای تولید محتوا بر بسترهای سخت افزاری افزود: دانشگاه پیام نور در حال حاضر این قابلیت را دارد که محدودیت ها را کنار زده و محتوای آموزشی را بر بستر نرم افزار و به صورت الکترونیکی آماده کند.
وی بار دیگر آمادگی این دانشگاه را برای ارائه هر گونه آموزش و آزمون الکترونیکی مورد نیاز معاونت روابط کار وزارت تعاون اعلام کرد و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور همچنین می تواند مجموعه وزارت تعاون را در زمینه تحقیقات پژوهشی مورد نیاز، پشتیبانی کند چرا که دستیابی به متخصصان لازم در شبکه بزرگ دانشگاه پیام نور در سراسر کشور به سهولت امکان پذیر است.
گفتنی است، این تفاهم نامه به همت دکتر سید محمد شبیری رئیس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار دانشگاه پیام نور بین این دانشگاه و معاونت روابط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اولویت اجرای آزمون و آموزش الکترونیکی امضا شد.

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir