اخبار و اطلاعیه های دانشجویی و فرهنگی

یکشنبه 26 اسفند 1397 بمناسبت ولادت امام علی (ع) از کارکنان مرد دانشگاه پیام نور قدر دانی شد.

بگزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور بجنورد مراسمی بمناسبت ولادت امام علی (ع) در مورخه 22/12/97 با حضورسرپرست دانشگاه پیام نور استان آقای دکتر فیضی و مسئول دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ی استان حجت الاسلام والمسلمین موسوی جاجرمی و سرپرست دانشگاه پیام نور بجنورد و مدیران استانی و کارکنان و اساتید بعد از نماز ظهر و عصر در نمازخانه دانشگاه برگزار گردید.

در این مراسم ابتدا دکتر فیضی ضمن تبریک ولادت امیرالمومنین علی (ع)  و قرائت متن لوحی که قرار بود به همکاران آقا داده شود از تلاشها و زحمات کارکنان و اساتید تقدیر و تشکر نمودند.

در ادامه مراسم حاج آقای موسوی نیز 13 رجب ولادت امام علی (ع) را تبریک گفتند و توضیحاتی بشرح ذیل ارائه نمودند.

پدر امام علی علیه السلام ابوطالب بن عبدالمطلب است كه با عبدالله بن عبدالمطلب پدر حضرت محمد صلی الله علیه و آله، برادر اعياني و مادرشان فاطمه بنت عمرو بن عايذ مخزومي بود. ابوطالب کسی بود که بعد از مرگ عبدالمطلب سرپرستى حضرت محمد صلی الله علیه و آله را بر عهده گرفت و چون آن حضرت به پیامبری رسید از او حمایت نمود.

مادر آن حضرت، فاطمه بنت اسد بن هاشم بن عبدمناف بود. وي از جمله بانوان گروه نخست بود كه به پيامبر صلی الله علیه و آله ايمان آورد و مسلمان شد و رنج‌هاي ايام حضور در مكه را به همراه همسر و خانواده‌اش متحمل گرديد و در هنگام هجرت پيامبر صلی الله علیه و آله وي نيز به مدينه هجرت نمود و در همين شهر مقدس بدرود حيات گفت و پيامبر صلی الله علیه و آله با پيراهن خود وي را كفن كرد و اقرار به ولايت فرزندش علي بن ابي‌طالب علیه‌السلام را به وي تلقين كرد.

ابوطالب علیه‌السلام و همسرش فاطمه بنت اسد براي پيامبر صلی الله علیه و آله و گسترش دين مبين اسلام تلاش‌هاي زيادي به عمل آورده و رنج‌ها و سختي‌هاي فراواني متحمل گرديدند. از زماني كه حضرت عبدالمطلب علیه‌السلام وفات يافت، كفالت نواده يتيمش محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله بر عهده عمويش ابوطالب علیه‌السلام افتاد و وي آن حضرت را تا آخر عمرش (به مدت 44 سال) سرپرستي و پشتيباني نمود و از عقايد و افكارش حمايت كرد.

ابوطالب علیه‌السلام و فاطمه بنت اسد در نگهداري پيامبر صلی الله علیه و آله چنان عمل مي‌كردند كه وي را بر فرزندان خود ترجيح مي‌دادند و به او بهتر و بيشتر مي‌رسيدند. به همين لحاظ پيامبر صلی الله علیه و آله با وجود آن دو مهربان، احساس يتيمي نمي‌كرد و جاي پدر و مادر خويش را خالي نمي‌ديد. حضرت علي علیه‌السلام و برادران و خواهرانش، نخستين كساني بودند كه هم از سوي پدر و هم از سوي مادر هاشمي بودند

در پایان مراسم ضمن پذیرایی با شیرینی و آب میوه، از کارکنان آقای پیام نور بجنورد و ستاد استان با اهداء لوح و هدیه تقدیر شد.




 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر