برگزاری کارگاه آموزش مهارتهای زندگی در دانشگاه پیام نور بجنورد

به گزارش امور فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز بجنوردکارگاه آموزش مهارتهای زندگی روز چهار شنبه 96/5/25ساعت 30/9درسالن بصیرت بجنورد برگزارشد.دراین مراسم جناب آقای دکتر جهانگیری عضو محترم هیات علمی مرکز بجنورد بعنوان مدرس این کارگاه به نکاتی  از  مهارت های زندگی پرداختند.  

در تعریف مهارت های زندگی بیان داشتند: یعنی ایجاد روابط بین فردی مناسب و مؤثر، انجام مسئولیت های اجتماعی، انجام تصمیم گیری های صحیح، حل تعارض ها و کشمکش ها بدون توسل به اعمالی که به خود و یا دیگران صدمه می زند.

درادامه مهارت‌های زندگی توانایی‌هایی هستند که با تمرین مداوم پرورش می‌یابند و شخص را برای روبه‌رو شدن با مسایل روزانه زندگی، افزایش توانایی‌های روانی و اجتماعی آماده می‌کنند. توانایی انجام رفتار سازگارانه و مثبت به گونه‌ای که فرد بتواند با چالشها و ضروریات زندگی روزمره خود کنار بیاید. در تعریف دیگر می‌توان مهارت‌های زندگی را مجموعه‌ای از مهارت‌ها و شایستگی‌های فردی و گروهی دانست که افراد برای زیستن در هزاره جدید به آن نیازمند می‌باشند. همزمان با یادگیری تسلط و استقرار، در این مهارت‌ها فرد علاوه بر رسیدن به آرامش و تعادل در زندگی فردی و اجتماعی به ایفای نقش در زندگی خود می‌پردازد.

در پایان کارگاه به سوالات دانشجویان محترم در ارتباط با موضوع کارگاه پاسخ دادند.




 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر