جلسه هم اندیشی اساتید با موضوع انتظار باوری، بارور به عمل توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

      به گزارش روابط عمومی دانشگاه  هم اندیشی اساتید با همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با موضوع انتظار باوری، بارور به عمل با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه،مسئولین دانشگاه و حجت الاسلام یعقوبی قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان  روز دوشنبه 26خرداد در سالن مرحوم ابوترابی دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد.

     حجت الاسلام یعقوبی در این هم اندیشی گفت: باور به ظهور امام زمان (عج) زمانی واقعی است که به عمل بیانجامد . براساس روایت : بالاترین اعمال انتظار فرج است . انتظار یک مسئله تئوری نیست بلکه عملی ست ، یک آرمان خشک و خالی نیست ، آرمانی است که عینیت پیدا خواهد کرد . دریک نگاه کلان : درجامعه امام زمانی بن بستی درزندگی بشر نخواهد بود و کسی خواهد آمد که گشایش دهنده همه راه هاست ، کسی که جامعه بشری را پراز عدالت و انسانیت می کند .

      ایشان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که فرمود : انسان به سه چیز اساسی نیازمند است : 1- امنیت ( که نیاز آغازین بشر است ) 2- عدالت ( که فقط یک مسئله اسلامی نیست بلکه انسانی هم هست ) 3- فراوانی درنعمت ( رفاه ) که همه گیر است و همه مایلند در رفاه باشند.

      امام جمعه شهرستان بجنورد ادامه داد: اسلام ، دین و سیاست را باهم و همراه هم می داند. پیامبر(ص) می فرمودند : من دنیا را با دوچشم می بینم هم صلاح هم رفاه . عصاره حکومت امام زمان همان فلاح و رفاه است . مدینه مهدوی همان شهری است که درقلبش دین نهفته است که همان مدینه عدل و عدالت ، مدینه عفت و طهارت ، مدینه رفاه و برکت ، مدینه پیشرفت و وسعت ، مدینه فلاح و رستگاری  است.

    لازم بذکر است که جلسه با پرسش و پاسخ در مورد انتظار و مهدویت توسط اساتید و حاضرین ادامه یافت.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر