نشست هم اندیشی مسئولین دانشگاه با مدیرکل بنیاد شهید و دانشجویان شاهد و ایثارگر پیام نور بجنورد برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی مرکز بجنورد جلسه هم اندیشی فرزندان شاهد و ایثارگر دانشگاه پیام نور مرکز بجنورد در مورخ 27/8/94 برگزار شد.

در این نشست که سرپرست مرکز بجنورد دکتر بادامی و مدیرکل محترم بنیاد حجت الاسلام والمسلمین تقی عزیزی به همراه تنی چند از معاونین و تعدادی از دانشجویان شاهد و ایثارگر حضور داشتند، در ابتدا دکتر بادامی ضمن خیرمقدم و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء گفتند از آنجایی که درصد قابل توجهی از دانشجویان این دانشگاه فرزندان معزز شاهد و ایثارگر هستند لذا رویکرد ما این بود که می بایست شهداء و فرهنگ شهادت مورد تکریم واقع شود لذا در مهرماه امسال همایشی تحت عنوان "آلاله های ایثار" برای تکریم و تجلیل (140 نفر ) از دانشجویان شاهد و ایثارگر و خانواده های آنان در پیام نور برگزار شد که در نوع خودش بیادماندنی بود و بدنبال آن با مشورتی که با مدیرکل محترم بنیاد و سایر مسئولین آن داشتیم تصمیم بر این شد که جلسه ای با حضور خود دانشجویان شاهد داشته باشیم و هدف عمده از این جلسه:

1)      بررسی مسائل و مشکلات آموزشی، فرهنگی و احیاناً روانشناختی          

2- اتخاذ تدابیر لازم در جهت ارتقاء علمی عزیزان دانشجوی شاهد و ایثارگر می باشد.

آنگاه مدیرکل محترم بنیاد شهید حجت الاسلام عزیزی که از ایثارگران و جانبازان معزز دوران دفاع مقدس می باشد و 64 ماه سابقه بسیجی در کارنامه خود دارد با اشاره به آیات، روایات و ذکر خاطراتی از دوران جنگ به تبیین اهمیت مقوله شهید و شهادت پرداختند و گفتند: مجاهدان فی سبیل ا... بنیان های مرصوص اعتقادی، اخلاقی جامعه هستند.

آنها پرچمداران علم و عمل بودند و اگر شهداء را خوب بشناسیم و اگر به معرفت شهداء و سختی هایی که متحمل شدند برسیم قطعاً نحوه زندگی و بینش و روش ما فرق خواهد کرد، شهداء سختی های زیادی را تحمل کردند آن هم با دستهای خالی، آنها فکرهای بزرگی داشتند و دغدغه های بزرگی هم داشتند، یکی از دغدغه های آنان خوب درس خواندن و مهذب شدن شما عزیزان بود. اگر امروز آرامش و عزت داریم، استقلال داریم، راحت زندگی می کنیم همه مدیون شهداء بوده و هست.

گفتنی است در این جلسه آقای دکتر جواد اصغری راد عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی که خود از یادگاران شهداء می باشد از سوی مرکز بجنورد بعنوان مسئول امور شاهد و ایثارگران معرفی شدند. در این جلسه دانشجویان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و مسئولین بنیاد و دانشگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر گردید اقداماتی در جهت رفع مشکلات آن عزیزان بعمل آید.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر